2011-06-28 ? 22:50:00

Varma dagar och en trogen vän - mobilen

Först av allt, gud så varmt det är! Helt otroligt!!! Det var näst intill omöjligt att vara ute idag utan att känna hur huden brändes.
Vovvarna är som alltid några riktiga soldyrkare men även de tyckte det var jobbigt idag.
Idag har jag njutit av två nya appar som jag installerade igår :-) Den ena är Snapu som gör det möjligt att ha mobilen kopplad med Facebook och Twitter hela tiden. Där finns även flera appar man kan hämta till en vanlig hederlig mobil som inte är en smartphone. Här kan denna kanon app ladas ner : http://www.snaptu.com/
Där hittade jag även ebuddy appen som kopplar Facebook chatten med mobilen :-) jag är med andra ord FRÄLST!! Tänk så många gånger jag fått sitta med datorn i famnen bara för att jag chattat med några vänner... nu kan jag chatta med mobilen samtidigt som jag gör annat :-)
Har tidigare haft en touchscreen och visst var den kanon. Men samtidigt störde jag mig på att inte kunna skriva sms:en på samma sätt... för att skriva ett enkelt sms "Hej, vi ses om en stund" var jag tvungen att hålla mobilen med ena handen och med den andra peta runt i skärmen! Tycker det är lite som att backa tiden... jag menar, med en knappsats kan du skriva både korta och långa sms med bara en hand om du har en bra sms-tumme.

Så tummen upp för en hederlig trogen vän - en icke "smartphone" men ack så trogen vän
och så vågen för Snaptu som har gjort det möjligt att "pimpa" sin mobil :-)
Men sen måste det också sägas att jag saknar spotify i denna mobilen och även så roliga apps som endast finns för smartphones. Men än så länge så klarar jag mig fint med denna :-)
Vem vet, jag kanske kan vänja mig vid pek-skrivandet med en touchscreen längre fram :-p
Ha det toppen!
Britten framför en hederlig tangentbord ;-p
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: