2011-06-19 ? 09:18:00

Fästingar

URK! Äckliga små kryp!

Än så länge har jag inte hittat någon fästing på vovvarna men igår plockade jag hela 6 st fästingar på Nikee och 3 idag! BLäääääää!!!
Min finaste gråa katt verkar ha någon sorts saftig blod som lockar de äckliga små fästingarna...
Katten Puma brukar få då och då men inte så många... Tjockisen Binx katten får aldrig några, antagligen för han har för mycket fett i blodet :-p

Nä men skämt åsido.... Blä för fästingar och hipp hipp hurra för fästingpennor!!

Kan även nämna att jag aldrig använt något annat medel än bärnstenshalsband på mina vovvar. Kanske man ska skaffa en sådan till katten Nikee? Men tänk om han fastnar... hm... får tänka vidare.



Kommentarer
Tanya

hahaha fin fästing! ;)

2011-06-20 @ 09:51:24
URL: http://tanyastefanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: